Antilopedag 2019; het weer mocht de pret niet drukken!

Zaterdag 12 oktober jl. was het Oosterpark opnieuw het decor voor de jaarlijkse Antilopeloop.
Ondanks de gunstige weersvoorspellingen regende het pijpenstelen bij de het luiden van de startbel. Negentien hardlopers en een groep wandelaars lieten zich er ook vandaag niet door afschrikken. Het hardloopparcours door het Oosterpark ging naar keuze over 7,5 of 10 kilometer. Gert-Jan van Gijs en Shiarra van Ham waren de snelste man en vrouw op de 7,5 kilometer. Na een spannende strijd om als clubwinnaar te eindigen, gingen Michel Ouwens en Edward Musch exact op hetzelfde moment over de finishlijn en klokten met 47,11 minuten een fraaie tijd. Ook de dames hielden het tot vlak voor de finish spannend. Jacqueline Verschoor bleek de snelste eindspurt te hebben en finishte in 55,28 minuten. Christine van der Knaap en Denise van der Pijl gaven hierop slechts enkele seconden toe.
Wandelaars en lopers genoten na de loop van een verdiend kopje koffie in hun thuishonk, de kantine van de Rowdies. Zoals gebruikelijk op de Antilopedag werd tijdens de Algemene ledenvergadering een blik op de toekomst gericht.
In de keuken werd ondertussen door cateraars Jenny en Piet van Fara Lobi de laatste hand gelegd aan een goed verzorgd Surinaams buffet. Een lekkere en gezellige afsluiting van een geslaagde Antilopedag!