Inspirerende avond met loopclinic en presentatie blessurepreventie!

Na de succesvolle loopclinic van 2017 had Dick deze keer Annemiek Verbeek bereid gevonden om voor Antilope een loopclinic te verzorgen. Al ruim voor 19.30 stonden de 17 hardlopers klaar om te beginnen. Onder hen was ook een nieuwe enthousiaste belangstellende, Jorn. Zo te zien had hij het zo de eerste keer uitstekend naar zijn zin. Het weer was perfect, de grasmat van de Rowdies lag er prachtig bij en er was gezorgd voor water om af en toe de dorst te lessen.

Annemiek stelde zichzelf voor en al snel werd duidelijk dat we hier met een uiterst ervaren, enthousiaste en inspirerende dame te maken hadden die ons een uurtje onder handen zou nemen. Na een korte warming up begonnen we met het loopprogramma. De focus lag op souplesse en lichtvoetig hardlopen. En dat bleek voor sommigen best een uitdaging, want als je je best doet om wat snelheid te maken, hoe kun je dan het gras ‘aaien’? Toch bleek dat veel van haar tips en aanwijzingen zichtbaar effect hadden. En het was zeker niet alleen maar serieus hard werken. Er werd ook volop gelachen, want als een ooievaar op één been staan en dan je loopmaatje proberen omver te trekken is natuurlijk hilarisch. Ook maakten we kennis met attributen als de ladder (om in te trappelen) en de tuigjes om elkaar in toom te houden. Het uur was zomaar voorbij en we mochten ons even gaan opfrissen voor het tweede deel van de avond. We kunnen terugkijken op een hele leuke training met dank aan Annemiek!

In de kantine van de Rowdies verzorgde Jacqueline Baard een presentatie over de meest voorkomende blessures bij hardlopers en wat je kunt doen om die te voorkomen. Helaas leverde dit bij een aantal leden de nodige herkenning op! Onder het genot van een drankje en wat fruit en koeken luisterden de aanwezigen geïnteresseerd naar haar verhaal. Zij heeft in een paar jaar heel wat kennis en ervaring opgedaan en het is erg leuk dat ze dat met ons wil delen. Bedankt Jacqueline! Er was ook gelegenheid voor het stellen van vragen waar ook ruim gebruik van werd gemaakt. Voor we het wisten was het 10 uur en konden we terugkijken op een erg leuke en leerzame avond. Voor herhaling vatbaar!

Verslag: Rob Kocks