Een heerlijke zomerdag op het atletiekterrein van PAC Rotterdam was zaterdag 7 juli het decor voor de Ekiden, een sportief evenement voor 1500 hardlopers.

Voor de wandelaars was er op maandag 4 juni een activiteit gepland...

30 mei 2018 om 19.30 uur stond bij veel trouwe hardlopers al lang in de agenda..

Onze trainer en voorzitter Dick de Ruiter werd onlangs geïnterviewd door een verslaggever van 'Het Zuiden'
Het leverde een mooi portret op van een man met passie voor de loopsport, die veel tijd en energie steekt in zijn functies bij Running Blind en onze Trimclub.

Klik hier om het artikel te lezen

Het prachtige najaarsweer omlijstte zaterdag 23 september jl. de activiteiten van Trimclub Antilope. De Antilopedag stond traditiegetrouw in het teken van ‘Samen bewegen, samen plezier!’

Twee enthousiaste teams namen 1 juli jl. deel aan de Ekiden.

Twaalf hardlopers van Trimclub Antilope gaven woensdag 14 juni jl. gehoor aan de uitnodiging om deel te nemen aan een trainingsavond met een bijzonder programma. En zonder spijt!

Wat houdt de Ekiden ook al weer in? Het is een estafetteloop waarbij zes personen een team vormen. Elk teamlid loopt een eigen afstand. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte marathonafstand.
De clubleden die meedoen zijn:

• Antilope 1: Shirley van Beveren - Edward Musch - Ingrid van Giessen - Elise Kocks - Andries Ruiten - Corien van Klaveren
  • Antilope 2: Diana Berkelouw - Rob van Klaveren - Dick de Ruiter - Anneke van Halderen - Ton Geleijnse - Ans Eggen

Starttijd: 12.00 uur (vertrektijd wordt door Dick met de teams besproken)
Locatie: PAC, Langepad 16, Rotterdam

De start, wisselpunten en finish zijn op de atletiekbaan van PAC. Daardoor is het ook voor toeschouwers een heel gezellig evenement! De meeste teams zoeken een eigen plekje rondom de baan om spullen neer te leggen en even te kunnen zitten. Zowel bij warm als bij regenachtig weer is het handig om een partytent als beschutting te hebben.
Wie heeft er een partytent, die we voor deze gelegenheid mogen lenen? Vanuit de club zorgen we voor de catering. Informatie over het evenement kun je ook vinden op: http://www.rotterdamekiden.nl.

De lopers van Trimclub Antilope zijn het hele jaar actief, maar het begin van de zomertijd geeft altijd een extra impuls om de loopschoenen aan te trekken. Het is immers weer langer licht en de temperatuur nodigt uit om naar buiten te gaan.

Drie keer in de week motiveert trainer Dick de Ruiter de lopers om hun beste beentje voor te zetten. Om te trainen voor een specifiek doel, te werken aan de conditie of gewoon, omdat samen sporten leuk is. Zowel recreatieve als meer prestatiegerichte lopers voelen zich thuis bij de club.

Terwijl veel sportverenigingen een zomerstop kennen, geeft Trimclub Antilope sporters de kans om juist in die periode actief te zijn. Door het aanbieden van een tijdelijk lidmaatschap van 1 april tot 1 oktober voor € 15,00 wil de club teamsporters, beginnende lopers of  ‘mooi-weer-lopers’ de kans geven zich aan te sluiten bij de groep. Ook sportieve wandelaars zijn welkom bij Trimclub Antilope.

Klik hier voor meer informatie over de trainingen en neem vrijblijvend contact op.