Nieuwe hardloopcursus 14 januari 2023 van start

Verbeter in 10 weken je hardloopprestaties bij Trimclub Antilope!

Hardlopen is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot de meest beoefende sport in Nederland. Toch hebben veel (beginnende) hardlopers behoefte aan een stok achter de deur om regelmatig te blijven lopen of om hun grenzen te verleggen.

Wil je beginnen met hardlopen of wil je juist trainen voor een specifiek doel?
Vind je samen lopen gezelliger dan alleen?
Ben je op zoek naar die stok achter de deur?

Na het grote succes van de vorige editie begin 2022, starten wij vanaf zaterdag 14 januari 2023 weer met een nieuwe 10-weekse hardloopcursus waarin we samen gaan trainen naar een specifiek doel. Afhankelijk van de animo starten we met 1 of 2 loopgroepjes en zullen onze ervaren hardlooptrainers jou begeleiden naar jouw persoonlijke hardloopdoel: bijvoorbeeld het kunnen hardlopen van 5 of 10 kilometer. De trainingen zijn 2 a 3 keer per week vanaf honkbalvereniging De Rowdies aan de Oosterparkweg in Ridderkerk. Aan het einde van de 10 weken zullen we de cursus feestelijk afsluiten met een gezamenlijk loopje, afgestemd op ieders doel!

Inschrijven kan vanaf nu door een mail te sturen naar antilope.tc@gmail.com of door het contactformulier in te vullen op deze website.

Wanneer en waar?
De cursus start dus op zaterdag 14 januari aanstaande vanaf honkbalvereniging De Rowdies aan de Oosterparkweg in Ridderkerk. Hierna zullen de trainers een persoonlijk afgestemd trainingsschema samenstellen voor alle cursisten.

De groepstrainingen vinden plaats op maandag- en woensdagavond van 19.30 – 20.30u en op zaterdagochtend van 9.00 – 10.00u – telkens vanaf De Rowdies. Op de woensdag- en zaterdag zal de training begeleid worden door 1 van de trainers, terwijl op de maandagavond onderling een duurloop getraind wordt volgens een opbouwschema. Eventueel kan 1 van de trainingsmomenten vervangen worden door een individuele training op een ander moment dat jou uitkomt.

Wat kost het?
Het inschrijfgeld voor de hardloopcursus bedraagt 30 euro per persoon. Wie daarna besluit om lid te blijven mag tot en met september gratis blijven meetrainen.

Wat heb je nodig?
Het is belangrijk om goed schoeisel, goed zittende sportkleding en verlichting (voor de avondtrainingen) te hebben.

Voor wie?
De hardloopcursus raden wij aan voor iedereen tussen de 16 en 70 jaar die in goede gezondheid is en gemotiveerd is om te starten met hardlopen, of om zijn of haar hardloopprestaties te verbeteren.

Heb je al wat meer loopervaring; je kunt bijvoorbeeld minimaal 45 minuten achter elkaar op een rustig tempo blijven hardlopen? Dan kun je natuurlijk ook aansluiten bij onze vaste loopgroep. Bij Trimclub Antilope trainen hardlopers uit Ridderkerk en omstreken 3x per week op verschillende niveaus. Op maandagavond staat een 6, 8 of 10 kilometer duurloop op het programma, terwijl op woensdagavond en zaterdagochtend uitdagende intervaltrainingen worden gegeven door onze looptrainers. Daarnaast is er op de zaterdagochtend een groep wandelaars actief bij de vereniging.

Kortom, voor elk wat wils!

Twijfel je nog na deze informatie en de ervaringen van Eva en Joop op de homepage ? Misschien helpt het verhaal van Patrick je over de streep!?

Patrick (53 jaar)

“Mijn naam is Patrick en ik was één van de starters afgelopen jaar. Zoals bij velen was het tijd om iets meer te gaan bewegen. Ik had al eens gelopen, maar dan alleen. Op zich geen probleem, maar bij ieder wissewasje had ik een excuus om niet te hoeven gaan. Maar ik wilde wel, en ook voor mijn gezondheid zou het beter zijn. Dus opgegeven voor de hardloopcursus bij Antilope. We hadden een leuke groep mensen. De een liep iets makkelijker dan de ander, maar tijdens de training kwamen we toch steeds weer bij elkaar, dus je loopt nooit alleen. Het voordeel van in een groep lopen is dat je automatisch mee loopt met een misschien iets snellere loper. We zijn nu 11 maanden verder en de groep met starters is bijna allemaal nog aanwezig. Nu lopen een aantal van hen ±15 km en een aantal ±8 km. Hopelijk mogen wij jou als hardloopcursist ontvangen in 2023 en wie weet schrijf jij hier jouw succesverhaal voor de cursus van 2024!”