Mooie teamprestaties bij Ekiden!

Met veel plezier namen 18 enthousiaste lopers van onze club deel aan de Ekiden. Bij dit loopevenement legt elk team van 6 lopers in estafettevorm 42,2 km, een hele marathon, af. De 6 etappes van de estafettemarathon varieren in afstand; 5 km, 7,2 km of 10 km. Zo kunnen de deelnemers kiezen welke afstand het beste bij hen past om een optimale teamprestatie neer te zetten. Deelname van maar liefst 274 teams bewijst dat het een zeer populair sportevenement is!
De meeste lopers vertrokken samen op de fiets vanuit Ridderkerk naar het sportcomplex van PAC. Daar hadden 'kwartiermakers', Joke, Dick en Ton, 's ochtends vroeg al een plekje naast de atletiekbaan bemachtigd om de partytent met proviand neer te zetten. Tel daarbij het goede loopweer en alle ingrediënten voor een sportieve en gezellige dag waren aanwezig.
Alle Antilopers waren supergemotiveerd om een goede prestatie neer te zetten en zorgden gezamenlijk voor mooie teamresultaten.