Lopers enthousiast over loopclinic!

Rob Baars, looptrainer van onder andere de lopers van Running Blind, verzorgde een leerzame en intensieve gasttraining. Honkbalclub de Rowdies stelde hiervoor een deel van het trainingsveld beschikbaar.
In het begin nog een beetje aarzelend, maar al gauw voerde de hele groep enthousiast de oefeningen uit. Met ingrediƫnten als coƶrdinatie, lenigheid en kracht was de training gericht op het verbeteren van de algehele looptechniek.

Na de training was de lopers slecht een kort opfrismoment gegund voordat het programma vervolgd werd in de kantine. Onder het genot van een drankje met een tractatie van Ingrid, die zelfs op haar verjaardag present was, verzorgde Jacqueline Baard een presentatie over blessurepreventie. Als Antilopelid is Jacqueline zelf actief als hardloper. In de afgelopen jaren heeft zij opleidingen gevolgd op het gebied van sport- en ontspanningsmassage en blessurepreventie en is ze haar eigen praktijk gestart. De toehoorders luisterden naar een helder verhaal over de manier waarop verantwoord getraind kan worden en hoe de risico's op blessures te verkleinen.

Voorzitter Dick de Ruiter rondde de avond af met de vaststelling dat het een geslaagde avond was. Met hartelijke dank aan Rob en Jacqueline voor hun tijd en inzet!

Voor een uitgebreide fotoreportage klik hier